پروپوزال ارتباط بین سبک رهبری و شیوه های اعمال قدرت مربیان با میزان رضایتمندی ورزشکاران مرد
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 21
حجم فایل: 135 کیلوبایت
قیمت: 9800 تومان
توضیحات:
پروپوزال آماده پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با موضوع تعیین ارتباط سبک رهبری و شیوه های اعمال قدرت مربیان با میزان رضایتمندی ورزشکاران مرد شهرستان ...، در قالب فایل word و در حجم 21 صفحه.
بخشی از بیان مسئله:
مربیگری فقط سپردن تکنیک ها و اندیشیدن به بهترین برنامه نیست، بلکه توجه واقعی به ورزشکاران و کسب رضایت در آنهاست(فلاح،1387). در این رابطه شیوه اعمال قدرت هم مهم است.
قدرت قانونی، مربی به دلیل پست و مقام یا اختیار می تواند از حق دستور، تصمیم، تنبیه و پاداش در مورد ورزشکاران استفاده کند. منشأ قدرت زور و پاداش در مربی از قدرت قانونی اوست. ایجاد وحشت، توهین، تنبیه، تهدید، اخراج، و حذف ورزشکار قدرن زور مربی را نشان می دهند. ولی قدرت پاداش در مقابل قدرت زور یا تنبیه قرار دارد. در این شیوه مربی با تقویت و بازخورد مثبت، تحسین و تشویق، حق بازی و انواع پاداش مالی و غیرمادی اعمال قدرت می کند. این سه نوع اعمال قدرت به پست مربی وابسته است(قدرت سازمانی). ولی قدرت تخصص و مرجعیت یا الگو بودن، جزو قدرت شخصی اوست و به دانش، مهارت، تجربه، شخصیت، جاذبه، و سایر ویژگی های مثبت فردی او بستگی دارد. ورزشکاران تحت تأثیر و نفوذ این قدرت قرار می گیرند. این دو قدرت را ورزشکاران به مربی می دهند، ولی سه قدرت سازمانی را مربی از باشگاه و پست خود به دست می آورد.(رمضانی نژاد و همکاران،1389)
مطالعات بسیار زیادی دربارة مشاغل و افراد مختلف نشان داده اند مهم ترین دلیل اطاعت و همراهی زیردستان، قدرت قانونی و قدرت تخصص است. همبستگی قدرت رابطه و تخصص با عملکرد و رضایت مندی کارکنان بالاست. قدرت قانونی و قدرت زور هم با عدم رضایت خاطر مرتبط اند. به طور کلی، قدرت تخصص، و قدرت قانونی مهم ترین دلیل اطاعت زیردستان است و قدرت تخصص رابطة همبستگی زیادی با عملکرد و رضایت مندی دارد (رابینز،1385؛ هرسی و بلانچارد،1375). حتی قدرت تخصص، مرجعیت، و پاداش رابطة مثبت و معناداری با فرهنگ سازمانی دارد (شریعتی،1381).
از طرف دیگر، قدرت مربی ممکن است با رضایت مندی ورزشکار مرتبط باشد. تیم سازمانی ورزشی است که مربی، رهبر، و مدیر ورزشکاران(کارکنان) است و باید از منابع قدرت خود به طور متناسب استفاده کند(ویس و فردریچ ،1986)، زیرا برخی ابعاد رضایت مندی ورزشکار شامل رضایت از عملکرد تیمی، رضایت از عملکرد فردی، رضایت از رفتار و تعامل مربی، و رضایت از آموزش و تمرین مربی به شیوة اعمال قدرت مربی بستگی دارد(ریمر ،1997).
همچنین خود پژوهشگر با تجربه ای که در محیط ورزش داشته است، رفتار بازیکنان و مربیان رشته های مختلف را متفاوت با یکدیگر احساس کرده است، بطوری که هر یک از آنها در مواجه با نوع مسابقات و بازیکنان دارای کنش های رفتاری متفاوتی با یکدیگر بودند، بدین جهت با توجه به پیشینه تحقیقی در مورد سبک رهبری، شیوه اعمال قدرت و رضایتمندی، این فرضیه مطرح شد که دو متغیر سیک رهبری و شیوه اعمال قدرت مربیان می تواند در ارتباط با رضایتمندی بازیکنان باشد، محقق بر آن شد تا به بررسی رابطه متغیرهای مذکور در محیط ورزشی بپردازد.
فهرست مندجات:
بیان مسئله
سوابق مربوط
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم
تعریف و تعیین جامعه
نمونه و روش نمونهگیری
نوع پژوهش و طرح تحقیق
ابزار تحقیق
روش تحلیل دادهها و روشهای آماری
منابع
پروپوزال آماده پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با موضوع تعیین ارتباط سبک رهبری و شیوه های اعمال قدرت مربیان با میزان رضایتمندی ورزشکاران مرد شهرستان ...، در قالب فایل word و در حجم 21 صفحه.
بخشی از بیان مسئله:
مربیگری فقط سپردن تکنیک ها و اندیشیدن به بهترین برنامه نیست، بلکه توجه واقعی به ورزشکاران و کسب رضایت در آنهاست(فلاح،1387). در این رابطه شیوه اعمال قدرت هم مهم است.
قدرت قانونی، مربی به دلیل پست و مقام یا اختیار می تواند از حق دستور، تصمیم، تنبیه و پاداش در مورد ورزشکاران استفاده کند. منشأ قدرت زور و پاداش در مربی از قدرت قانونی اوست. ایجاد وحشت، توهین، تنبیه، تهدید، اخراج، و حذف ورزشکار قدرن زور مربی را نشان می دهند. ولی قدرت پاداش در مقابل قدرت زور یا تنبیه قرار دارد. در این شیوه مربی با تقویت و بازخورد مثبت، تحسین و تشویق، حق بازی و انواع پاداش مالی و غیرمادی اعمال قدرت می کند. این سه نوع اعمال قدرت به پست مربی وابسته است(قدرت سازمانی). ولی قدرت تخصص و مرجعیت یا الگو بودن، جزو قدرت شخصی اوست و به دانش، مهارت، تجربه، شخصیت، جاذبه، و سایر ویژگی های مثبت فردی او بستگی دارد. ورزشکاران تحت تأثیر و نفوذ این قدرت قرار می گیرند. این دو قدرت را ورزشکاران به مربی می دهند، ولی سه قدرت سازمانی را مربی از باشگاه و پست خود به دست می آورد.(رمضانی نژاد و همکاران،1389)
مطالعات بسیار زیادی دربارة مشاغل و افراد مختلف نشان داده اند مهم ترین دلیل اطاعت و همراهی زیردستان، قدرت قانونی و قدرت تخصص است. همبستگی قدرت رابطه و تخصص با عملکرد و رضایت مندی کارکنان بالاست. قدرت قانونی و قدرت زور هم با عدم رضایت خاطر مرتبط اند. به طور کلی، قدرت تخصص، و قدرت قانونی مهم ترین دلیل اطاعت زیردستان است و قدرت تخصص رابطة همبستگی زیادی با عملکرد و رضایت مندی دارد (رابینز،1385؛ هرسی و بلانچارد،1375). حتی قدرت تخصص، مرجعیت، و پاداش رابطة مثبت و معناداری با فرهنگ سازمانی دارد (شریعتی،1381).
از طرف دیگر، قدرت مربی ممکن است با رضایت مندی ورزشکار مرتبط باشد. تیم سازمانی ورزشی است که مربی، رهبر، و مدیر ورزشکاران(کارکنان) است و باید از منابع قدرت خود به طور متناسب استفاده کند(ویس و فردریچ ،1986)، زیرا برخی ابعاد رضایت مندی ورزشکار شامل رضایت از عملکرد تیمی، رضایت از عملکرد فردی، رضایت از رفتار و تعامل مربی، و رضایت از آموزش و تمرین مربی به شیوة اعمال قدرت مربی بستگی دارد(ریمر ،1997).
همچنین خود پژوهشگر با تجربه ای که در محیط ورزش داشته است، رفتار بازیکنان و مربیان رشته های مختلف را متفاوت با یکدیگر احساس کرده است، بطوری که هر یک از آنها در مواجه با نوع مسابقات و بازیکنان دارای کنش های رفتاری متفاوتی با یکدیگر بودند، بدین جهت با توجه به پیشینه تحقیقی در مورد سبک رهبری، شیوه اعمال قدرت و رضایتمندی، این فرضیه مطرح شد که دو متغیر سیک رهبری و شیوه اعمال قدرت مربیان می تواند در ارتباط با رضایتمندی بازیکنان باشد، محقق بر آن شد تا به بررسی رابطه متغیرهای مذکور در محیط ورزشی بپردازد.
فهرست مندجات:
بیان مسئله
سوابق مربوط
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم
تعریف و تعیین جامعه
نمونه و روش نمونهگیری
نوع پژوهش و طرح تحقیق
ابزار تحقیق
روش تحلیل دادهها و روشهای آماری
منابع
- ۹۷/۱۰/۰۵