هیجانات دوره نوجوانی و چگونگی برخورد با آن ها
فرمت فایل دانلودی: .rarفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 16
حجم فایل: 84 کیلوبایت
قیمت: 9900 تومان
توضیحات:
تحقیق روانشناسی با موضوع هیجانات دوره نوجوانی و چگونگی برخورد با آن ها، در قالب فایل Word و در حجم 16 صفحه.
بخشی از متن:
دوره نوجوانی، دوره نوسان ها، فعالیت ها و رفتارهای هیجان انگیز در بعد اجتماعی است. هیجانات و احساسات یک تجربه درونی است که در مقابل اتفاقات درونی و یا بیرونی حس می کنیم. دوره نوجوانی را دوره شور و هیجان نامیده اند. برای مثال در دوره نوجوانی اگر در یک مسابقه برنده شوید بسیار شاد و هیجان زده می شوید و این شادی و هیجان ممکن است نسبت به دوره کودکی تان شدیدتر باشد. اگرچه تجربه هیجانات شدید در دوران نوجوانی طبیعی است ولی شناخت هیجانات و کنترل و اداره آن ها امری است که باعث می شود دوران نوجوانی را به خوبی پشت سر بگذاریم و دوران بزرگسالی سالم تری را آغاز کنیم. شناخت هیجان، اولین گام در آموختن مهارت کنترل هیجان است. مواردی چون: نگرانی، ترس، احساس حقارت، احساس گناه، خصومت و پرخاشگری، افسردگی، مشکلات تحصیلی و ... از هیجانات دوره نوجوانی هستند.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
هیجان چیست؟
هیجانات و مشکلات دوره نوجوانی
- نگرانی
- ترس
- احساس حقارت
- احساس گناه
- خصومت و پرخاشگری
- افسردگی
- مشکلات تحصیلی
- هراس از منزل
- کشمکش بین استقلال و وابستگی
- طغیان علیه مراجع قدرت
- هویّت فردی
- چگونگی ارضاء نیازهای جدید (جنسی)
- عدم کنترل بر رفتار و هیجانات ناشی از تغییرات جسمی و روانی دوران بلوغ
- دغدغه اقتصادی
- تعارض بین خواستههای والدین و گروه همسالان
2. نحوه برقراری رابطه صحیح با نوجوانان
- پذیرش نوجوانان
- نوجوانانتان را درک کنید
- ارتباط را دو طرفه کنید
- از دادن پند و اندرز مستقیم خودداری کنید
- برای ارتباط با نوجوان وقت کافی بگذارید
- توجه به تأثیر مشکلات اجتماعی
- انرژی سرشار نوجوانان نیاز به تخلیه دارد
- وضعیت تحصیلی نوجوان را پیگیری کنید
- آموزش مهارت در برقراری روابط اجتماعی
- استقلال طلبی نوجوان
3. دوره نوجوانی، بهترین زمان برای آموختن کنترل هیجانات
راهکارهایی برای کاهش مشکلات نوجوانی
- شناخت شخصیت نوجوان
- استفاده از روش تغافل (نادیده گرفتن)
- ایفای نقش راهنمایی به جای دستور
- آموزش
- برقراری رابطه دوستانه و عاقلانه
- اعتمادسازی
- ارتباط کلامی مقدمه ارتباط عاطفی
- تأکید بر محبت و پرهیز از خشونت
- الگوهای رفتاری والدین
- پرهیز از مناقشات خانوادگی
- گوش دادن
- تکیه بر نقاط قوت
- انتظار به اندازه
- اجازه خطا کردن به نوجوان را بدهیم
- مشورت با نوجوان
- فعال بودن نقش پدر در تربیت نوجوان
- پذیرش بدون قید و شرط نوجوان
نتیجه گیری
منابع و مآخذ
تحقیق روانشناسی با موضوع هیجانات دوره نوجوانی و چگونگی برخورد با آن ها، در قالب فایل Word و در حجم 16 صفحه.
بخشی از متن:
دوره نوجوانی، دوره نوسان ها، فعالیت ها و رفتارهای هیجان انگیز در بعد اجتماعی است. هیجانات و احساسات یک تجربه درونی است که در مقابل اتفاقات درونی و یا بیرونی حس می کنیم. دوره نوجوانی را دوره شور و هیجان نامیده اند. برای مثال در دوره نوجوانی اگر در یک مسابقه برنده شوید بسیار شاد و هیجان زده می شوید و این شادی و هیجان ممکن است نسبت به دوره کودکی تان شدیدتر باشد. اگرچه تجربه هیجانات شدید در دوران نوجوانی طبیعی است ولی شناخت هیجانات و کنترل و اداره آن ها امری است که باعث می شود دوران نوجوانی را به خوبی پشت سر بگذاریم و دوران بزرگسالی سالم تری را آغاز کنیم. شناخت هیجان، اولین گام در آموختن مهارت کنترل هیجان است. مواردی چون: نگرانی، ترس، احساس حقارت، احساس گناه، خصومت و پرخاشگری، افسردگی، مشکلات تحصیلی و ... از هیجانات دوره نوجوانی هستند.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
هیجان چیست؟
هیجانات و مشکلات دوره نوجوانی
- نگرانی
- ترس
- احساس حقارت
- احساس گناه
- خصومت و پرخاشگری
- افسردگی
- مشکلات تحصیلی
- هراس از منزل
- کشمکش بین استقلال و وابستگی
- طغیان علیه مراجع قدرت
- هویّت فردی
- چگونگی ارضاء نیازهای جدید (جنسی)
- عدم کنترل بر رفتار و هیجانات ناشی از تغییرات جسمی و روانی دوران بلوغ
- دغدغه اقتصادی
- تعارض بین خواستههای والدین و گروه همسالان
2. نحوه برقراری رابطه صحیح با نوجوانان
- پذیرش نوجوانان
- نوجوانانتان را درک کنید
- ارتباط را دو طرفه کنید
- از دادن پند و اندرز مستقیم خودداری کنید
- برای ارتباط با نوجوان وقت کافی بگذارید
- توجه به تأثیر مشکلات اجتماعی
- انرژی سرشار نوجوانان نیاز به تخلیه دارد
- وضعیت تحصیلی نوجوان را پیگیری کنید
- آموزش مهارت در برقراری روابط اجتماعی
- استقلال طلبی نوجوان
3. دوره نوجوانی، بهترین زمان برای آموختن کنترل هیجانات
راهکارهایی برای کاهش مشکلات نوجوانی
- شناخت شخصیت نوجوان
- استفاده از روش تغافل (نادیده گرفتن)
- ایفای نقش راهنمایی به جای دستور
- آموزش
- برقراری رابطه دوستانه و عاقلانه
- اعتمادسازی
- ارتباط کلامی مقدمه ارتباط عاطفی
- تأکید بر محبت و پرهیز از خشونت
- الگوهای رفتاری والدین
- پرهیز از مناقشات خانوادگی
- گوش دادن
- تکیه بر نقاط قوت
- انتظار به اندازه
- اجازه خطا کردن به نوجوان را بدهیم
- مشورت با نوجوان
- فعال بودن نقش پدر در تربیت نوجوان
- پذیرش بدون قید و شرط نوجوان
نتیجه گیری
منابع و مآخذ
- ۹۷/۰۹/۲۳