تحقیق ارزیابی مشتری مداری بر اساس مدل سروکوال در شهرداری های استان مازندران- مطالعه موردی
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 207
حجم فایل: 3182 کیلوبایت
قیمت: 2900 تومان
توضیحات
تحقیق ارزیابی مشتری مداری بر اساس مدل سروکوال در شهرداری های استان مازندران- مطالعه موردی، در قالب فایل pdf و به حجم 207 صفحه
چکیده:
برای سنجش رضایتمندی مشتری میتوان از مدلهای مختلفی استفاده نمود. بر اساس نوعی تقسیمبندی که مورد توافق تاپفر و سباستین پافرات و همکارانش میباشد، مدلهای اندازهگیری رضایتمندی مشتری به دو نوع عینی و ذهنی تقسیمبندی میشوند. مدلهای عینی بر ایده استوار میباشند که رضایتمندی مشتری از طریق شاخصهایی قابل سنجش هستند که با شدت رضایتمندی مشتری همبستگی داشته باشند نظیر سهم بازار، تعداد شکایت، سود سالانه و... استفاده میکنند. بایستی توجه داشت که از آنجائیکه این شاخصها در برگیرنده عقاید شخصی مشتریان نیستند، اعتبار این مدلها تردید برانگیز است، به عنوان مثال میزان فروش یک محصول را نمیتوان به عنوان رضایتمندی مشتری تفسیر نمود. در مقابل، مدلهای ذهنی بر اساس سطح رضایتمندی نیازهای مشتریان میباشند. به عبارت دیگر این مدلها بر اساس ادراک مشتریان از رضایتشان عمل میکنند. این مدلها مستقیماً از عقاید مشتریان استفاده میکنند و رویکردی از رضایتمندی مشتریان ارائه میدهند که به ادراک آنها نزدیکتر است. در این گزارش به صورت دوره ای میزان رضایت مشتریان شهرداری های ایران از خدمات ارائه شده توسط آنها، با استفاده از مدل سرو کوال ارزیابی می شود.
تحقیق ارزیابی مشتری مداری بر اساس مدل سروکوال در شهرداری های استان مازندران- مطالعه موردی، در قالب فایل pdf و به حجم 207 صفحه
چکیده:
برای سنجش رضایتمندی مشتری میتوان از مدلهای مختلفی استفاده نمود. بر اساس نوعی تقسیمبندی که مورد توافق تاپفر و سباستین پافرات و همکارانش میباشد، مدلهای اندازهگیری رضایتمندی مشتری به دو نوع عینی و ذهنی تقسیمبندی میشوند. مدلهای عینی بر ایده استوار میباشند که رضایتمندی مشتری از طریق شاخصهایی قابل سنجش هستند که با شدت رضایتمندی مشتری همبستگی داشته باشند نظیر سهم بازار، تعداد شکایت، سود سالانه و... استفاده میکنند. بایستی توجه داشت که از آنجائیکه این شاخصها در برگیرنده عقاید شخصی مشتریان نیستند، اعتبار این مدلها تردید برانگیز است، به عنوان مثال میزان فروش یک محصول را نمیتوان به عنوان رضایتمندی مشتری تفسیر نمود. در مقابل، مدلهای ذهنی بر اساس سطح رضایتمندی نیازهای مشتریان میباشند. به عبارت دیگر این مدلها بر اساس ادراک مشتریان از رضایتشان عمل میکنند. این مدلها مستقیماً از عقاید مشتریان استفاده میکنند و رویکردی از رضایتمندی مشتریان ارائه میدهند که به ادراک آنها نزدیکتر است. در این گزارش به صورت دوره ای میزان رضایت مشتریان شهرداری های ایران از خدمات ارائه شده توسط آنها، با استفاده از مدل سرو کوال ارزیابی می شود.
- ۹۷/۰۹/۱۶