بررسی اخلاق مطبوعاتی
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 24
حجم فایل: 43 کیلوبایت
قیمت: 7000 تومان
توضیحات:
تحقیق با موضوع بررسی اخلاق مطبوعاتی، در قالب فایل word و در حجم 22 صفحه.
مقدمه:
علم اخلاق شاخهای از علوم انسانی است که موضوع آن شناخت مصادیق ارزش ها و بیانگر راه های کسب فضائل و ترک رذائل اخلاقی است.
در فلسفه اخلاق دربارهٔ خوب یا بد بودن یک امر چند گرایش وجود دارد. یک گرایش تنها در صورتی یک امر را خوب میداند که نتیجه(ها)یی دلخواه به همراه داشته باشد(نتیجه گرایی/پیامدگرایی/غایت گروی) اما گرایشی دیگر بدون رد نتیجههای دلخواه خوب بودن یک امر را ذاتی میداند (وظیفه گرایی). برخی از ادیان گرایش دوم در اخلاق را پذیرفته و ادعا می نمایند.
در اخلاق دینمدار این نتیجهها ممکن است در جهان دیگر که فرامادی است نیز اتفاق بیافتند اما در اخلاق نا-دینمدار رخداد نتیجههای دلخواه برای مثلا جامعهٔ انسانی تنها در جهان مادی مد نظر است. در این اخلاق ریز الگوهای اخلاقی و اینکه چه اموری نتیجههایی دلخواه برای مثلا جامعهٔ انسانی دارند، ممکن است با اجماع روانشناسان و جامعهشناسان برجسته تعیین شود نه متولیان دین.
فهرست مطالب:
مقدمه
فضای مطبوعاتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی
فضای مطبوعاتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی
نقش عوامل اقتصادی ( گیشه) در کم رنگ شدن اخلاق مطبوعاتی در پایان دهه 70 شمسی
تأثیر رفتار اخلاقی مطبوعات بر افزایش شمارگان (تیراژ) و استقبال عمومی
سفارش های رهبر معظم انقلاب به مطبوعات
عوامل مؤثر بر پای بندی به اخلاق در مطبوعات
نتیجه گیری
منابع
تحقیق با موضوع بررسی اخلاق مطبوعاتی، در قالب فایل word و در حجم 22 صفحه.
مقدمه:
علم اخلاق شاخهای از علوم انسانی است که موضوع آن شناخت مصادیق ارزش ها و بیانگر راه های کسب فضائل و ترک رذائل اخلاقی است.
در فلسفه اخلاق دربارهٔ خوب یا بد بودن یک امر چند گرایش وجود دارد. یک گرایش تنها در صورتی یک امر را خوب میداند که نتیجه(ها)یی دلخواه به همراه داشته باشد(نتیجه گرایی/پیامدگرایی/غایت گروی) اما گرایشی دیگر بدون رد نتیجههای دلخواه خوب بودن یک امر را ذاتی میداند (وظیفه گرایی). برخی از ادیان گرایش دوم در اخلاق را پذیرفته و ادعا می نمایند.
در اخلاق دینمدار این نتیجهها ممکن است در جهان دیگر که فرامادی است نیز اتفاق بیافتند اما در اخلاق نا-دینمدار رخداد نتیجههای دلخواه برای مثلا جامعهٔ انسانی تنها در جهان مادی مد نظر است. در این اخلاق ریز الگوهای اخلاقی و اینکه چه اموری نتیجههایی دلخواه برای مثلا جامعهٔ انسانی دارند، ممکن است با اجماع روانشناسان و جامعهشناسان برجسته تعیین شود نه متولیان دین.
فهرست مطالب:
مقدمه
فضای مطبوعاتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی
فضای مطبوعاتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی
نقش عوامل اقتصادی ( گیشه) در کم رنگ شدن اخلاق مطبوعاتی در پایان دهه 70 شمسی
تأثیر رفتار اخلاقی مطبوعات بر افزایش شمارگان (تیراژ) و استقبال عمومی
سفارش های رهبر معظم انقلاب به مطبوعات
عوامل مؤثر بر پای بندی به اخلاق در مطبوعات
نتیجه گیری
منابع
- ۹۷/۰۹/۲۳